روزنگاری

امروز صبح از خواب بیدارشدم. صورتم راشستم و به نانوایی رفتم.۳عدد نان بربری گرفتم و به خودم نیمرو لذیذی تقدیم کردم. دقیقن به همین سادگی.. گاهی باید ایستاد. گاهی خودت باید ترمز خودت بشوی. اگر نایستی، و همچنان
به شتاب خود ادامه دهی کسی ،چیزی، و یا معلولی جلوی شتابت را
میگیرد. باید درسمان را بگیریم
تا آن معلول تبدیل به یک سناریویی تکراری نشود. گاهی اتفاقاتی برایمان پیش می آید که بطور دائم سناریویی تکراری را برای ما یاد آوری میکند. همان سناریویی که شاید باید مدتها پیش از این به اتمام می‌رسید. گاهی از خود میپرسی؛ یعنی چرا اینطور شد و برای چه اینگونه شد… من مستحقش نبودم. البته که هیچ کسی مستحق هیچ چیز بدی نیست. آنچه این استحقاق را معنا میکند اندیشه ی ماست. از اندیشه ی ما بر ما حکم می‌شود. از همان اندیشه هم برای ما یا مشکلی درست می‌شود و یا مشکل همان موهبتی میشود که در لباس مشکل رخ عیان نموده و در مقابل دیدگان ما میرقصد. شاید من باید از آن مشکل لباس عاریتی برای فرداهای بدوزم و خود را مسلح به نیرویی فرازمینی کنم تا در مواقع سختی کمک من باشد. کمکی که رشد را برای تفکر هر روزه ام نوید می‌دهد. یا با نوشتن رشدم را بهبود ببخشم. نوشتن در بین اینهمه موهبت سردار بزرگ خطه ی اندیشه است. سرداری که با رشادت‌های افزونش نویدبخش بشارت و امیدی روز افزون برای ماست.

۱۸:۵۹ روز جمعه ۱۹  خرداد ۱۴۰۲

به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

2 پاسخ

  1. توی متنتون، تشبیه‌های جالبی دارید اما جایی که گفته بودید هیچ‌کس مستحق چیز بدی نیست، باید بگم که بالاخره هر اتفاقی باید برای یه ادمی بیوفته.
    نمیشه که همه‌ی ادما خوب باشن و براشون اتفاقای خوبی هم بیوفته، زندگی اینطوریه.
    یه کسی تصادف میکنه
    یه کسی سکته میکنه
    یه کسی به قتل میرسه
    یه کسی افسردگی میگیره
    یه کسی طلاق میگیره
    یه کسی پدر و مادرشو از دست میده
    یه کسی . . . . .

  2. سلام وقتتون بخیر
    ممنون که وقت گذاشتید واینقدر ریزبین ودقیق خوندید. ممنون از شما

    شاید خوب ننوشته بودم که معنای درستی را منتقل نکردم. حرف شما کاملن درست هست. اما منظور من خوب بودن یا بد بودن اون آدم نیست. این ماهستیم که باتفکرات خودمون یک چیز را یا خوب می‌بینیم ویا بد. حرفتون کاملن درسته . ممکنه یک اتفاقی برای یک شخص بیوفته واون سکته کند ویا افسرده شود ویا…. مهم اون مدیریت وتسلط ما بر روی اون اوضاع است که ما را قوی ویا ضعیف نشان می‌دهد. منظورم از تکرار شدن سناریو این نبود که چون مخاطب من خوب یا بد است این تکرار می‌شود. منظورم توجه به نشانه ها بود.
    دراسرع وقت دوباره مطلب را بروز میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط